Sex, åh sex ljuva sex!

Varför blir människor prydare med åren?
Att prata sex känns fel, att prata öppet om det är ännu värre.

Varför blir det så? Sitter nu med några av lite äldre generation och att jag tar upp sex i bloggen vart genast genant.

Sex är inget att skämmas för, det är naturligt. Vi är skapade för att fortplanta oss, sen kom preventivmedel. Och tur är väl det för annars skulle vi vara ännu mer överbefolkade på jorden.
Men det är inget vi ska undvika att prata om, låt snusket flöda!
Det spelar väl ingen roll om vi gör det för att skapa nytt liv eller för njutnings skull. Let’s talk about sex!

One thought on “Sex, åh sex ljuva sex!

  1. Jo, det finns så många normer inblandat i sex tyvärr… kanske har det att göra med hur samhället i flera tusen år var tvunget att belägga sex med alla möjliga negativa normer just för att det inte skulle bli barn i fel sammanhang.

    Men nu har vi preventilmedel så jag: ha sex för att det är skönt, påverkas inte av alla normer om när, var och hur!

    Jag kallar mig sexualliberal och skriver en blogg om precis det jag beskriver ovan: http://sexosofi.wordpress.com/

Kommentera

