True friendship never dies.

Det finns en anledning till att jag inte bloggade igår.
Jag satt hos veterinären hela dagen.
Försökte rädda ett liv som vi visste aldrig skulle klara det.
Han var för gammal, och nått hade gått snett.

Jag fick nio år med min allra bästa vän, det var för kort tid.
Han var den som alltid fanns där för mig, genom vått och torrt.
Han var den som älskade mig hur mycket fel jag än gjorde.
Han var min klippa i stormen.

 

När jag mådde som sämst, när allt jag ville var att ta mitt liv, var han den som kom fram och la huvudet i knät på en. Han var den enda jag kunde prata med. Han var den enda som lyssna och förstod.
Det är sant det dom säger. Hunden är verkligen människans bästa vän. Han var mitt allt.

Jag har aldrig haft så svårt att säga farväl till någon, aldrig. Jag ville inte släppa taget om honom. Jag kunde inget annat än att hålla om honom när veterinären gav honom sprutan. Jag kunde inte ens släppa efter jag kände att han hade slutat andas. Jag ville inte låta honom försvinna. Men jag vet att han har det bättre nu. Han är på en plats där han aldrig behöver lida igen. En plats där han kan må bra.

Bonjack, du var den som alltid fick mig att må bra, nu är det din tur att må bra. Jag ska inte gråta, jag vill inte, men jag kan inte låta bli. Men jag vet att vi ses i Nangijala, jag kommer snart vännen.

 

2 thoughts on “True friendship never dies.

  1. Gor Bonjac stollt genom att leva ditt liv till fullo, har ett stort, varmt, och alskande hjarta, va generos med din karlek, ge aldrig upp, och glom ej bort att forlata. Ge honom skryt rattigheter i himmlen!

Kommentera

